• logo
  • osnovna stranica
  • Općinski sud u Orašju

    Idi na sadržaj
    BosanskiHrvatskiSrpskiСрпскиEnglish

    Izvješće o radu Općinskog suda u Orašju za 2017. godinu

    01.02.2018.

     

    BOSNA I HERCEGOVINA

    FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE

    POSAVSKI KANTON

    OPĆINSKI SUD U ORAŠJU

     

    Broj: 025-0-Su-18-000 034

    Orašje: 24.01.2018. godine

     

                                                  

     

                           

     

     

     

     

     

     

     

                            Izvješće o radu Općinskog suda u Orašju za 2017. godinu

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                                                   U Orašju, siječanj/januar 2018. godine

     

     

    I Uvodne napomene

     

    Općinski sud u Orašju je ustanovljen Zakonom u sudovima u Federaciji BiH (Sl. Novine FBiH broj 38/05, 22/06, 63/10, 7/13 i 52/14), pri čemu je propisano istim zakonskim propisom da u okviru svog djelokruga, Sud rješava u prvom stupnju predmete u kaznenim stvarima za kaznena djela za koja je propisana kazna zatvara do 10 godina, te u cijelosti predmete u građanskim stvarima, u gospodarskim sporovima, u predmetima stečaja i redovne likvidacije, zatim poslove upisa u Registar pravnih osoba, kao i da rješava izvan parnične i ovršne – izvršne predmete, da sudi u svim prekršajnim predmetima, te da odlučuje o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka, kao i da rješava po drugim postupcima u skladu sa Zakonom, a za koje je stvarno nadležan i to za područje Općina Orašje, Domaljevac – Šamac i Odžak.

     

     

                II Osvrt na organizaciju, ustrojstvo, kadrovsku osposobljenost i materijalno – financijsko osiguranje rada suda  

     

                U Općinskom sudu u Orašju u skladu s Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Općinskog suda u Orašju funkcionira kazneno, građansko (u okviru kojeg se obavljaju parnični, vanparnični i ovršni postupci), gospodarsko i prekršajno odjeljenje.

     

                Kazneno odjeljenje obavlja poslove iz kazneno-pravne oblasti, a u okviru nadležnosti suda utvrđenih Zakonom. Kazneno odjeljenje u svom sastavu ima suce pojedince čiji se broj utvrđuje godišnjim rasporedom poslova.

     

                Građansko sudsko odjeljenje (parnično, vanparnično i ovršno) obavlja poslove suđenja u parničnim i vanparničnim predmetima, te predmetima ovrhe u okviru nadležnosti utvrđenih Zakonom.

     

                Gospodarsko sudsko odjeljenje postupa u gospodarskim predmetima u okviru nadležnosti predviđenih Zakonom, provodi postupak stečaja, likvidacije, te vrši poslove registracije gospodarskih subjekata.

     

                Prekršajno odjeljenje postupa u prekršajnim predmetima iz oblasti poreza i carina, kao i u drugim prekršajnim predmetima, odlučuje o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka.

     

                Također, Odlukom Federalnog ministarstva pravde Sarajevo formirano je i funkcionira Izdvojeno prekršajno odjeljenje u Odžaku.

     

                U sastavu Zemljišno-knjižnog ureda Općinskog suda u Orašju formirana je i funkcionira Izdvojena organizacijska jedinica u Odžaku.

     

                U izvještajnom razdoblju Sud nije bio u cijelosti popunjen prema Odluci VSTV-a BiH kojom je utvrđen broj nositelja pravosudnih funkcija.

                Naime, Odlukom prvostupanjske disciplinske komisije za sudije – suce VSTV-a broj 04-07-6-3181-2/2016 od 22.11.2016. godine, odnosno Odlukom broj 04-07-6-804-2/2017 od 24.02.2017. godine, odlučeno je da se predsjednik Općinskog suda u Orašju, sudac Darko Župarić,  privremeno udaljava od vršenja dužnosti predsjednika Suda i suca ovog suda, i to počev od narednog dana, od dana donošenja ove Odluke, pa do okončanja istrage, odnosno počev od 24.02.2017. godine, od dana donošenja te odluke, pa do pravomoćnog okončanja kaznenog postupka, pokrenutog optužnicom Kantonalnog tužilaštva Tuzlanskog Kantona broj T 03 0 KT 0062900 16 od 16.02.2017. godine, a koja je potvrđena od strane Općinskog suda u Tuzli dana 22.02.2017. godine. Po pomenutom događaju Odlukom VSTV-a BiH br.01-08-5-3200-5/2016 od 30.11.2016. godine za vršitelja dužnosti predsjednika Općinskog suda u Orašju imenovan je sudac Željko Živković koji će poslove predsjednika suda obavljati sve dok je predsjednik suda Darko Župarić spriječen da obavlja svoje poslove. Predmetna Odluka je stupila na snagu danom donošenja tj. 30.11.2016. godine.

                Osim toga, tadašnji stručni suradnik ovog suda Damir Baraković je sukladno Odluci VSTV-a BiH 04-07-3-627-5/2017 od 09.02.2017. godine, imenovan za dodatnog suca u Općinskom sudu u Tuzli te je radno mjesto stručnog suradnika u ovom Sudu ostalo upražnjeno nakon njegovog stupanja na novu dužnost i to dodatnog suca u Općinskom sudu u Tuzli dana 01.03.2017. godine .

     

                U vezi s navedenim, izneseni podaci prema tome ukazuju da je u 2017. godini u Općinskom sudu u Orašju radilo 7 redovnih sudaca i v.d. predsjednika Suda, s tim što je u dijelu izvještajnog perioda, i to od 01.01.2017. godine pa zaključno sa 28.02.2017. godine radio i 1 stručni suradnik, koji je kako je to već naprijed i istaknuto 01.03.2017. godine stupio na dužnost dodatnog suca u Općinskom sudu u Tuzli, pri čemu valja istaći  da je u preostalom periodu ovog izvještajnog razdoblja ostala, sukladno utvrđenoj sistematizaciji  nepopunjena pozicija 2 stručna suradnika i dodatnog suca, koje se pozicije u ovom razdoblju nisu ni popunjavale, obzirom da to nije nužno, a iz razloga prisutnog trenda smanjenja priliva predmeta, ne samo u toku 2017. godine, nego i u toku prethodne 2016. godine.

     

                Materijalni uvjeti u kojima je radio sud u 2017. godini bili su zadovoljavajući, pri čemu valja ukazati na činjenicu da je Vlada Županije Posavske utvrđenim proračunom bila osigurala dovoljna sredstva za nesmetano funkcioniranje suda, s tim što Općinski sud u Orašju osigurava i prostorne uvjete za rad pripadnika sudske policije Posavskog Kantona.

     

                III Ostvarenje norme u izvještajnom razdoblju

     

                Kolektivna norma Općinskog suda u Orašju je 122,43 %, dok je u 2016. godini ista iznosila 128,78 %.

     

                Općinski sud u Orašju je u izvještajnom razdoblju, donio Plan rješavanja predmeta za 2017. godinu, kojim je obuhvaćeno ukupno 1.658 predmeta, što je 91 predmet više u odnosu na isti Plan za 2016. godinu, pri čemu valja istaći da je u izvještajnom razdoblju od 1.658 predmeta obuhvaćenih Planovima, ukupno riješeno 1.351 predmet, ili 81,48% svih predmeta koji su obuhvaćeni Planom rješavanja istih za razdoblje 2017. godine.

     

                Što se tiče norme sudaca  u izvještajnom periodu ista je ostvarena kako slijedi: Momir Đošanović – 214,83%, Ljubica Oršolić – 110,43%, Zoran Mikulić – 100,01%, Joko Radić – 96,08%, Marko Lukač – 94,24%, Kremena Marković – 91,13%, Nadira Begović – 70,10%, dok je stručni suradnik Damir Baraković  u periodu od 01.01.2017.-28.02.2017. godine ostvario normu u iznosu od 54,56 %.

     

                V. d. predsjednika Suda Željko Živković je ostvario normu sa 270,54 %. Navedena norma je obračunata u skladu s člankom 14. stavak 1. točka b. Pravilnika o orijentacijskim mjerilima za rad sudaca i stručnih suradnika u sudovima u BiH-Pročišćeni tekst („Službeni glasnik BiH“ br. 2/14) kojim je predviđeno da su predsjednici općinskih sudova uz posao predsjednika dužni mjesečno raditi neposredno na predmetima i ostvarivati u sudovima od 7 do 13 sudaca i stručnih suradnika (bez tajnika suda) 40,00% norme suca.

     

                IV Ostvarena kvaliteta rada i stanje ažurnosti u radu

     

                Općinski sud u Orašju je u izvještajnom razdoblju imao ostvareni kvalitet od 87,73%, dok je u prethodnoj 2016. godini kvalitet ostvaren sa 91,70%. 

     

                Naime, Sud je u izvještajnom periodu donio ukupno 3621 odluku na koje se mogao uložiti pravni lijek (od čega se 438 odluka odnosi na parnični referat, 82 odluke na gospodarski referat, 434 odluke na kazneni referat, 1044 odluke na ovršni referat, 819 odluka na vanparnični referat, 625 odluka na prekršajni referat dok se 179 odluka se odnosi na predmete registracije poslovnih subjekata),

     

                Od ukupnog broja ožalbenih odluka, broj potvrđenih odluka je 245, broj preinačenih odluka je 17, preinačenih odluka donijetih nakon održane glavne rasprave ili pretresa pred drugostupanjskim sudom u izvještajnom periodu je 3, dok je broj ukinutih odluka 50.

     

                Ako se usporedi kvalitet rada Suda u izvještajnoj godini u odnosu na 2016. godinu, kada je kvalitet ostvaren sa 91,70 %, kvalitet rada Suda u 2017. godini je slabiji  za 3,97 %, tako da je prema tome kako je to već naprijed i istaknuto ostvaren u izvještajnom razdoblju kvalitet od 87,73%.

     

                V Ostvareni rezultati u izvještajnom razdoblju u pogledu broja riješenih i neriješenih  predmeta

     

                U izvještajnom razdoblju je riješeno 12 267 predmeta ili 62,69 %, od ukupno 19 567 predmeta u radu, dok je ostalo neriješeno 7 300 predmeta, a što u odnosu na prethodnu godinu iznosi povećanje broja riješenih predmeta za 801 predmet ili 6,98 %.

     

                Kada je u pitanju priliv predmeta, isti je u 2017. godini iznosio 12 985 predmeta iz čega se može zaključiti da je u izvještajnom razdoblju riješeno manje predmeta nego što je bio sam priliv predmeta, odnosno riješeno je 718 predmeta manje od priliva predmeta ili 5,53 % manje od priliva.

     

                Uspoređujući priliv i broj riješenih predmeta u odnosu na priliv po referatima isti je vidljiv iz slijedeće tabele:

     

     

     

    Vrsta predmeta

    Broj primljenih predmeta

    Broj riješenih predmeta

     

    2016

    2017

    2016

    2017

     

    Parnični referat

     

    P

    203

    165

    296

    188

     

    Mal

    228

    173

    378

    193

     

    Radni sporovi

    76

    74

    229

    75

     

    Ostalo (Pom / MPom.)

    11

    11

    8

    12

     

    Ukupno

    518

    423

    911

    468

     

    Gospodarski referat

     

    Ps

    30

    20

    44

    31

     

    Mals

    22

    18

    40

    19

     

    L

    13

    29

    20

    25

     

    St

    12

    16

    16

    14

     

    Ukupno

    77

    83

    120

    89

     

    Kazneni referat

     

    K

    71

    133

    87

    102

     

    Kpp

    96

    124

    104

    125

     

    Kps

    154

    177

    141

    187

     

    Kr

    80

    55

    80

    55

     

    Km

    4

    7

    4

    5

     

    Kv

    40

    56

    42

    56

     

    Kp

    0

    0

    0

    0

     

    Iks

    55

    53

    41

    75

     

    Kbs

    21

    16

    21

    18

     

    K-Pom / MPom

    1

    1

    0

    2

     

    Ukupno

    522

    622

    520

    625

     

    Ovršni referat

     

    I

    987

    768

    1258

    1494

     

    Ip

    171

    94

    256

    126

     

    I-Mpom/Pom

    1

    4

    1

    3

     

    Ukupno

    1159

    866

    1515

    1623

     

    Izvanparnični referat

     

    V

    44

    26

    68

    41

     

    O

    661

    643

    722

    780

     

    O-Mpom

    0

    3

    0

    3

     

    V-Mpom

    4

    1

    6

    2

     

    Ukupno

    709

    673

    796

    826

     

    Prekršajni referat

     

     

     

    722

    Pr i Prm

    572

    800

    568

    629

     

    Ips

    398

    408

    512

    455

     

    Ostalo (Prz, Pr-Pv i Pr-Pom/MPom.)

    4

    3

    2

    4

     

    Ukupno

    974

    1211

    1082

    1088

     

    Registracija poslovnih subjekata

    923

    857

    923

    857

     

    ZK predmeti

    7871

    8250

    5599

    6691

     

     

     

     

     

     

     

    Ukupno

    12753

    12985

    11466

    12267

     

     

     

                Gledano po referatima, u izvještajnom razdoblju na parničnom referatu (P, Mal i Rs) smanjen je broj neriješenih predmeta, obzirom da je zaprimljeno 423 predmeta, a riješeno je 468 predmeta, odnosno smanjen je broj neriješenih predmeta za 9,61%.

     

                Kada je u pitanju gospodarski referat (Ps, Mals, L i St) povećan je broj riješenih predmeta, obzirom da je primljeno 83 predmeta u 2017. godini, a riješeno 89 predmeta, odnosno povećan je broj riješenih predmeta za 6,74%.

     

                Na kaznenom referatu (K, Kpp, Kps, Kr, Km, Kv, Kps, Iks, Kbs) riješeno je 625 predmeta, a zaprimljeno 622 predmeta, što znači da je, također, smanjen broj neriješenih predmeta za 0,48%.

     

                Na ovršnom referatu (I, Ip) riješena su 1623 predmeta, a zaprimljeno je novih 866 ovršnih predmeta, tako da je, također, smanjen broj neriješenih predmeta za 46,64%.

     

                Na izvanparničnom referatu (V i O) riješeno je 826 predmeta, a zaprimljena su nova 673 predmeta, tako da je na ovom referatu smanjen broj neriješenih predmeta za 18,52%.

     

                Kada je u pitanju prekršajni referat (Pr i Ips) u 2017. godini je riješeno ukupno 1088 predmeta, a priliv je bio 1211 predmeta, tako da je povećan broj neriješenih predmeta za 10,15%.

     

                U izvještajnom razdoblju na referatu Registracije poslovnih subjekata riješeni su svi zaprimljeni predmeti (857 predmeta), dok su kod zemljišno-knjižnih predmeta od ukupno 10550 predmeta u radu riješeno je 6691 predmeta, a preostalo je 3857 neriješenih predmeta iz 2017. godine i 2 predmeta iz 2016. godine.

     

                Uspoređujući broj primljenih predmeta u izvještajnom razdoblju u odnosu na prethodnu 2016. godinu, vidljivo je da je došlo do povećanja priliva predmeta sa 12753 predmeta u 2016. godini na 12 985 predmeta u 2017. godini, odnosno 232 predmeta više ili 1,82%.

     

                Napominjemo da je došlo do značajnog smanjenja priliva predmeta u izvještajnom razdoblju na ovršnom, parničnom i vanparničnom referatu,  dok je na gospodarskom, kaznenom  i prekršajnom  referatu te kod zemljišno-knjižnih predmeta došlo do blagog porasta priliva predmeta

     

                Na parničnom referatu u izvještajnom razdoblju zaprimljeno je 423 predmeta, dok je u 2016. godini zaprimljeno 518 predmeta, što znači da je bio smanjen priliv predmeta u izvještajnoj godini za 95 parničnih predmeta ili  18,33%, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 911 parničnih predmeta, dok je u 2017. godini riješeno 468 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješena su 443 parnična predmeta manje ili 48,62%.

     

                Na prekršajnom referatu u izvještajnom razdoblju zaprimljeno je 1211 predmeta, a u 2016. godini zaprimljeno je 974 predmeta, što znači da je priliv predmeta u 2017. godini bio veći u odnosu na 2016. godinu za 237 predmeta ili 24,33%, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješena su 1082 predmeta, dok je u 2017. godini riješeno 1088 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 6 prekršajnih predmeta više ili 0,55%.

     

                Priliv predmeta registracije poslovnih subjekata u izvještajnoj godini bio je manji za 66 predmeta ili 7,15% u odnosu na 2016. godinu, budući da je u 2017. godini zaprimljeno 857 predmeta, a u 2016. godini 923 predmeta. Svi zaprimljeni predmeti u toku obje uporedne godine su riješeni.

     

                Na zemljišno-knjižnom referatu povećan je priliv predmeta u izvještajnom razdoblju u odnosu na 2016. godinu, jer je u 2017. godini zaprimljeno 8250 predmeta, a u 2016. godini 7871 predmet ili za 379 predmeta više, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2017. godini riješen je 6691 predmet, a u 2016. godini 5599 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 1092 predmeta više.

     

                Na kaznenom referatu u 2017. godini zaprimljena su 622 kaznena predmeta, a u 2016. godini 522 kaznena predmeta, što znači da je povećan priliv predmeta u odnosu na prethodnu 2016. godinu za 100 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 520 predmeta, a u 2017. godini 625 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 105 predmeta više ili 20,19%.

     

                Kada je u pitanju ovršni referat, na istom je u 2017. godini zaprimljeno 866 predmeta, a u 2016. godini 1159 predmeta, što znači da je na ovom referatu bio smanjen broj zaprimljenih predmeta u 2017. godini u odnosu na 2016. godinu za 293 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 1515 predmeta, a u 2017. godini 1623 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 108 ovršnih predmeta više ili 7,12 %.

     

                Što se tiče izvanparničnog referata u izvještajnom razdoblju smanjen je priliv predmeta u odnosu na 2016. godinu, budući da su u 2017. godini zaprimljena 673 predmeta, a u 2016. godini 709 predmeta, odnosno smanjen je priliv za 36 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 796 predmeta, a u 2017. godini 826 predmeta. Dakle, u 2017 godini riješeno je 30 izvanparnična predmeta više ili 3,76%.

     

                Na gospodarskom referatu u izvještajnom razdoblju zaprimljena su 83 predmeta, a u 2016. godini zaprimljeno je 77 predmeta, što znači da je bio blago povećan priliv predmeta u odnosu na 2016. godinu za 6 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješen je 120 predmeta, a u 2017. godini je riješeno 89 predmeta što je za 31 predmet manje ili 25,83%.

     

                VI Razlozi za značajne promjene u broju neriješenih predmeta

     

     

                Uspoređujući broj zaprimljenih predmeta u izvještajnom razdoblju u odnosu na prethodnu 2016. godinu vidljivo je da je došlo do povećanja priliva predmeta sa 12 753 u 2016. godini na 12 985 u 2017. godini, a što je povećanje za 232  predmeta ili 1,81%.

     

                Razlog blagom povećanju priliva predmeta se nalazi prije svega u tome što je u zemljišno-knjižnim predmetima došlo do primjene novog Zakona o stvarnim pravima („Službene novine FBiH“ br.66/13), a što je rezultiralo velikim brojem predmeta gdje se traži brisanje prava korištenja, te je ukupno povećanje broja predmeta na ovom referatu u odnosu na prethodnu izvještajnu godinu 379 predmeta ili 4,81% dok je na prekršajnom referatu došlo do povećanja priliva  za 237 predmeta ili 24,33% ( povećanje se najvećim dijelom odnosi na prekršajne predmete inicirane prekršajnim prijavama podnesenim zbog prekoračenja brzine što je rezultat kupovine mobilnog radara od strane MUP-a PK).

                  U izvještajnom razdoblju došlo je do odgovarajućeg povećanja broja riješenih predmeta u odnosu na 2016. godinu za 801 predmet ili 6,98% obzirom da je u 2016. godini riješeno 11 466 predmeta a u 2017. godini 12 267 predmeta.

     

                Što se tiče promjene broja riješenih predmeta koja se ogleda u smanjenju broja riješenih predmeta na parničnom i gospodarskom referatu, u izvještajnom razdoblju, a u odnosu na 2016. godinu, ista je rezultat činjenice da su na parničnom referatu u izvještajnom periodu u najvećem broju predmeta postupala dva suca, a ne tri suca kako je to bilo u ranijem vremenskom razdoblju, obzirom da je u izvještajnom periodu jedan sudac obnašao i dužnost v.d. predsjednika Općinskog suda u Orašju, pa je stoga u ovom periodu postupao u manjoj mjeri na rješavanju predmeta u okviru parničnog referata, dok je u izvještajnom periodu u odnosu na predmete sa gospodarskog referata i to predmete likvidacije i stečaja postupao jedan sudac, a nužno je istaći da su na tim vrstama predmeta u ranijem periodu postupala odnosno radila dva suca, ovo iz razloga što je u izvještajnom razdoblju jedan od sudaca ovog suda, a koji je obnašao i dužnost predsjednika ovog suda bio suspendiran, a u vezi s navedenim nužno je ukazati na činjenicu da je u izvještajnom razdoblju upravo došlo do znatnog povećanja priliva predmeta u odnosu na predmete likvidacije.

     

                VII Ostvareni rezultati u radu na starim predmetima

     

                U izvještajnom razdoblju, uključujući i predmete inicirane u 2016. godini, u radu je bilo 4282 starih predmeta, od čega je riješeno 2791 starih predmeta, odnosno postotak riješenih starih predmeta je 65,17%.

     

                Kada je u pitanju broj neriješenih predmeta starijih od jedne godine na početku izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 1896 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od dvije godine na početku izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 691 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od tri godine na početku izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 264 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od četiri godine na početku izvještajnog razdoblja bilo je 314 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od pet godina na početku izvještajnog razdoblja bilo je

    1117 predmeta.

     

                Kada su u pitanju riješeni predmeti, u tijeku izvještajnog razdoblja, starijih od jedne godine ukupno je bilo 1457 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od dvije godine tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 318 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od tri godine tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 81 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od četiri godine tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 99 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od pet godina tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 836 predmeta, što je znatno povećanje u odnosu na broj riješenih predmeta te starosti za 2016. godinu, kada je istih bilo riješeno 235.

     

                VIII Trajanje postupka

     

                Prosjek trajanja postupka na svim referatima u izvještajnom razdoblju iznosi 789 dana, što je za 259 dana više u odnosu na 2016. godinu, odnosno došlo je do povećanja trajanja postupka u odnosu na sve referate osim kod parničnog i gospodarskog referata.

     

                Prosjek trajanja postupka po pojedinim referatima je slijedeći:

     

                - Vanparnični referat - prosjek trajanja je bio 541 dan.

                - Kazneni referat - prosjek trajanja je bio 134 dana.

                - Ovršni referat - prosjek trajanja je bio 1516 dana

                - Parnični referat - prosjek trajanja je bio 242 dana.

                - Prekršajni referat - prosjek trajanja je bio 519 dana.

                - Gospodarski referat - prosjek trajanja je bio 217 dana.

     

                Kada su u pitanju prekršajni predmeti prosjek trajanja postupka je 383 dana u sjedištu Suda, a 695 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda,  uz napomenu da su u isti uračunati i „Ips“ - predmeti izvršenja prekršajnih sankcija, čiji prosjek trajanja postupka iznosi 880 dana u sjedištu Suda, a 955 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda. Potrebno je naglasiti da ako se računa prosjek trajanja postupka samo kod „Pr“ prekršajnih predmeta isti iznosi 162 dana u sjedištu Suda, a 386 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda,  dok kod „Prm“ predmeta isti iznosi 159 dana u sjedištu Suda, a 199 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda, što ukazuje na činjenicu da dužina trajanja postupka na predmetima izvršenja prekršajnih sankcija značajno utječe, odnosno produžava prosjek trajanja postupka ako promatramo cjelokupno prekršajni referat. Okolnost koja dovodi do produljenja trajanja postupka na predmetima izvršenja prekršajne sankcije nalazi se u činjenici da se novčane kazne izrečene u prekršajnim predmetima koje se vode u Registru novčanih kazni i prekršajnih evidencija, automatski brišu iz navedenog Registra tek nakon proteka roka od pet godina od unosa izrečene novčane kazne u Registar.

     

                Kada su u pitanju ovršni predmeti prosjek trajanja postupka na ovršnim „I“ predmetima na temelju ovršne isprave je 551 dana, dok na izvršnim „Ip“ predmetima na temelju ovršne isprave prosjek trajanja postupka je 429 dana. Međutim, na komunalnim ovršnim predmetima „I-Kom“ prosjek trajanja postupka iznosi 2626 dana, a na „Ip-Kom“ predmetima prosjek trajanja postupka je 965 dana, što ukazuje na činjenicu da predugom trajanju postupka na ovršnom referatu u značajnoj mjeri pridonose komunalni ovršni predmeti osobito ako se uzme u obzir njihova brojnost, a i činjenica da suci koji rade i na rješavanju tih komunalnih ovršnih predmeta, prevashodno u radu naglasak stavljaju na rješavanje predmeta koji su sadržani u Planu rješavanja predmeta ovog suda, a „I-Kom“ i „Ip-Kom“ predmeti su isključeni odnosno izuzeti iz Plana rješavanja predmeta.

     

                Okolnost koja dovodi do produljenja trajanja postupka na ovršnom referatu nalazi se u samoj proceduri koja je propisana Zakonom o ovršnom postupku odnosno duljini rokova između pojedinih radnji koje isti propisuje. Tako, primjera radi, u ovršnim predmetima koji za predmet imaju prodaju nekretnina ovršenika, da bi se predmet okončao po Zakonu propisanoj proceduri potrebno je oko godinu dana. Također, potrebno je naglasiti i činjenicu da je člankom 37. Zakona o ovršnom postupku predviđeno da sud utvrđuje imovinu ovršenika na prijedlog tražitelja ovrhe što znatno doprinosi produljenju trajanja ovršnog postupka, te je u tom pogledu potrebno izmijeniti ovu odredbu navedenog zakonskog propisa, i to u smislu da tražitelji ovrhe utvrđuju imovinu ovršenika, a ne sudovi, pri čemu je nužno istaći da je u izvjesnoj mjeri do produljenja trajanja postupaka na ovršnom referatu doprinijela i okolnost što je Zaključkom stalne komisije za efikasnost sudova VSTV-a BiH br.12-08-5-663-4/2016 od 07.04.2016. godine u 949 ovršnih predmeta ovog suda iz statusa „iskazan završenim“ i „arhiviran“ vraćeno u status „otvoren“, a zbog iskazivanja završnih tih predmeta, i to suprotno Pravilniku o orijentacijskim mjerilima za rad sudaca, stručnih suradnika i drugih zaposlenih u sudovima u BiH, i Pravilniku o CMS-u, pa kako se radi o predmetima uglavnom iz 2006. godine, jasno je da su se isti ovršni predmeti u određenoj mjeri odrazili i na produljenje prosječnog trajanja neriješenih ovršnih predmeta na kraju izvještajnog perioda.

     

                Osim toga, u vezi s navedenim, a kada se radi o trajanju postupka na svim referatima u izvještajnom periodu, potrebno je ukazati na činjenicu da je u ovom vremenskom periodu s područja mjesne nadležnosti ovog suda došlo i do pojave jako velikog odliva stanovništva, pa tako i stranaka, zbog njihova odlaska u inozemstvo na rad, što je uvjetovalo nedostupnost znatnog broja stranaka, pa je i to utjecalo na produljenje trajanja postupka rješavanja, posebice kod rješavanja predmeta ovršnog i izvanparničnog referata, a u kojim predmetima u izvještajnom razdoblju i jest uočen najdulji prosjek trajanja postupka.

     

                Poduzete mjere za skraćenje trajanja postupka u okviru Općinskog suda u Orašju su bile intenzivniji i efikasniji rad sudskih ovršitelja na ovršnim predmetima u smislu koncentracije predmeta na istu lokaciju, odnosno mjesnu zajednicu prilikom odlaska na teren, a u kojima je kao predmet, odnosno sredstvo ovrhe predložen popis, procjena i prodaja pokretnih stvari ovršenika. Također, u toku izvještajne godine je došlo do preraspodjele ovršnih predmeta između sudaca ovog suda, a što je rezultiralo povećanjem broja riješenih predmeta, a što se može vidjeti iz ranije prikazanih podataka.

     

                IX Ostvareni rezultati u radu na predmetima ratnih zločina

     

                U izvještajnom razdoblju Sud nije imao predmeta ratnih zločina.

     

     

     

                X Ostvareni rezultati u radu na predmetima korupcije i organiziranog kriminala

     

                U izvještajnom razdoblju Sud je imao u radu ukupno 20 predmeta koji su se odnosili na korupciju dok predmeta  organiziranog kriminala nije bilo. U izvještajnom razdoblju Sud je imao priliv od 14 predmeta (po svim fazama postupka). Od ukupnog broja predmeta koji se odnose na korupciju riješeno je 13 predmeta po svim fazama. Dakle, od ukupnog broja predmeta koji se odnose na korupciju, a koji su bili u radu (20 predmeta), riješeno je 13 predmeta, a ostalo je neriješeno 7 predmeta, odnosno riješeno je 65,00 % od ukupnog broja predmeta.

     

                XI Zastare predmeta

     

                Tijekom izvještajnog razdoblja u 10 predmeta je došlo do nastupanja zastare i to u 7 kaznenih predmeta (3„Kps“ predmeta, 1 „K“ predmeta i 3 „Iks“ predmeta), te u 3 prekršajna „Pr“ predmeta.

     

                Kada su u pitanju kazneni predmeti 25 0 K 027818 11 Kps, 25 0 K 029655 12 Kps  i 25 0 K 004331 07 K došlo je nastupanja apsolutne zastare kaznenog gonjenja zbog nedostupnosti optuženika , dok je u predmetu broj 25 0 K 028351 11 Kps   došlo do apsolutne zastare zbog procesne nesposobnosti optuženog.

     

                U kaznenim predmetima broj 25 0 K 018911 11 Iks , 25 0 K 004393 11 Iks i 25 0 K 007433 11 Iks  došlo je do obustave postupka izvršenja kazne zatvora zbog nastupanja apsolutne zastare izvršenja kaznene sankcije iz razloga nedostupnosti osuđenika .

     

                 U 3 prekršajna „Pr“ predmeta Izdvojenog prekršajnog odjeljenja ( 25 0 1 Pr 001465 11 Pr, 25 0 1 Pr 001491 11 Pr  i 25 0 1 Pr 001503 11 Pr ) došlo je do nastupanja apsolutne zastare vođenja postupka zbog nedostupnosti optuženika.

     

                Ključni razlog za nastupanje zastare u 9 od ukupno 10 predmeta nalazi se u nedostupnosti optuženika, odnosno okrivljenika ili osuđenika, a u odnosu na 1 preostali predmet (25 0 K 028351 11 Kps ) došlo je do nastupanja zastare iz ostalih procesnih razloga (procesna nesposobnost optuženog).

     

                Uspoređujući izvještajnu 2017. godinu u odnosu na prethodnu 2016. godinu vidljivo je da je broj predmeta u kojima je došlo do zastare vođenja postupka ostao isti . Naime, u 2016. godini do zastare je došlo u ukupno 10 predmeta (2 „Kps“ predmeta, 3 „K“ predmeta ,2„Iks“ predmeta i 3 „Prm“ predmeta) ), dok je u 2017. godini do zastare došlo također  u 10 predmeta (3 „Kps“ predmeta, 1 „K“ predmet, 3 „Iks“ predmet i 3 „Pr“ predmeta).

     

                XII Ostalo

     

                U 2017. godini otpremljeno je putem pošte 21.036 sudskih pismena, a putem sudskih dostavljača 5.769 sudskih pismena, iz čega proizlazi da je ukupno otpremljeno 26.805 sudskih pismena.

               

                Tokom 2017. godine, Općinski sud u Orašju je u proračun Županije Posavske uplatio ukupno 298.993,86 KM (sudske pristojbe, paušal, prekršajna uvjerenja, prekršajne novčane kazne), dok je u Općinske proračune s područja mjesne nadležnosti ovog suda u istom periodu uplaćeno ukupno 2.900,00 KM, u proračun Federacije BiH uplaćeno je ukupno 20.900,00 KM, dok je u proračun BiH uplaćeno ukupno 13.730,00 KM, tako da je sveukupno uplaćeno 336.523,86 KM.

     

     

                XIII Zaključna zapažanja o radu suda u izvještajnom razdoblju na temelju prikazanih statističkih podataka i informacija navedenih u statističkom izvješću. 

     

                Temeljem iznesenih statističkih podataka i informacija može se zaključiti da je stupanj ažurnosti ovog suda u izvještajnom periodu posmatrajući gledano po pojedinim referatima bio zadovoljavajući, osim dijelom kod ovršnih referata i to na komunalnim ovršnim predmetima, i to prevashodno zbog brojnosti istih.

     

                XIV Sudska uprava

     

                Rad sudske uprave u 2017. godini, obuhvaćao je poslove koji osiguravaju pravilan rad i poslovanje suda, a zatim i ostale poslove sudske uprave, kao što su organiziranje unutarnjeg poslovanja u sudu, poduzimanje mjera da se poslovi i zadaci suda vrše uredno i na vrijeme, organiziranje i praćenje stručnog obrazovanja i edukacije sudaca, te osiguranje materijalno – financijskih uvjeta za normalno funkcioniranje suda i drugi poslovi propisani Zakonom o sudovima, pri čemu je u izvještajnom razdoblju zaprimljeno ukupno 746 predmeta sudske uprave – „Su“, i koji su svi riješeni, te 2 predmeta Su-Ap, po kojima je postupljeno.

                U izvještajnom razdoblju je ovaj sud ostvario dobru i kvalitetnu suradnju sa Vladom Županije Posavske, Kantonalnim sudom u Odžaku i Kantonalnim tužiteljstvom u Orašju, te nadležnim ministarstvima i drugim organima u vezi provođenja zakona, te sa VSTV-om BiH, kao krovnom institucijom pravosudnog sustava.

     

                XV Planirane mjere za poboljšanje stanja u sudu

     

                Da bi Sud u narednom razdoblju mogao još učinkovitije funkcionirati i time postići bolju ažurnost i pravovremenost u cjelokupnom radu, odnosno rješavati predmete u razumnom roku i pored povećanog opsega poslova koji se očekuju tijekom 2018. godine, a osobito na parničnom i ovršnom referatu, potrebito je poduzeti sljedeće mjere:

     

                Prioritetno raditi na poštivanju Odluke o utvrđivanju predvidivih rokova za rješavanje pojedinih vrsta predmeta u Općinskom sudu u Orašju u skladu s odredbama Pravilnika o vremenskim okvirima za postupanje po predmetima u sudovima i tužiteljstvima u BiH („Službeni glasnik BiH“ br. 5/13);

     

                Dosljedno primjenjivati Naputak VSTV-a BiH za izradu Plana rješavanja predmeta, odnosno prioritetno rješavati predmete prema starosti inicijalnog akta;

     

                Nastaviti edukaciju sudaca na primjeni novih kao i izmijenjenih  procesnih Zakona i materijalnih propisa koja se odvija u skladu sa Programom obuke Centra za edukaciju sudaca i tužitelja u FBiH koja iznosi najmanje 3 dana u tijeku godine za suce, a čiji je cilj efikasniji rad, pravično i pravovremeno rješavanje predmeta, odnosno njihovo rješavanje u razumnom roku te daljnje jačanje povjerenja građana u pravosuđe.

     

                Osim navedenog i dalje će biti potrebno raditi na razvijanju i usavršavanju drugih vještina kod sudaca putem Centra za edukaciju sudaca i tužilaca u FBiH njihovim prisustvovanjem seminarima, savjetovanjima, okruglim stolovima, a koje budu organizirale i druge organizacije i institucije, kako međunarodne tako i domaće, u okviru procesa reforme pravosuđa, kao i osiguranjem sredstava za nabavku stručne literature.

     

                Kada je u pitanju unapređenje kvalitete usluga prema javnosti te ostvarivanja specifičnih ciljeva, adekvatnog, pravovremenog i planiranog informiranja javnosti, građana, stranaka i medija, biti će potrebno raditi na daljnjoj realizaciji kao i dogradnji Strategije za odnose s javnošću i informiranju Općinskog suda u Orašju.

     

                Također, napominjemo da su suci i ostali djelatnici u Sudu obvezni da još većim zalaganjem, kao i stjecanjem novih znanja, boljim korištenjem radnog vremena i profesionalnijim odnosom prema poslu utječu na efikasnije, kvalitetnije, pravično i u razumnom roku rješavanje predmeta i dobro pružanje usluga javnosti odnosno korisnicima usluga suda, te na taj način daju svoj doprinos u jačanju povjerenja građana prema Sudu, te izgradnji  pravne države i vladavini prava. 

     

     

    v.d. Predsjednika Suda

            Željko Živković

    Prikazana vijest je na:
    379 PREGLEDA
    Kopirano
    Povratak na vrh

    Izvješće o radu Općinskog suda u Orašju za 2017. godinu

    01.02.2018.

     

    BOSNA I HERCEGOVINA

    FEDERACIJA BOSNE I HERCEGOVINE

    POSAVSKI KANTON

    OPĆINSKI SUD U ORAŠJU

     

    Broj: 025-0-Su-18-000 034

    Orašje: 24.01.2018. godine

     

                                                  

     

                           

     

     

     

     

     

     

     

                            Izvješće o radu Općinskog suda u Orašju za 2017. godinu

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

                                                   U Orašju, siječanj/januar 2018. godine

     

     

    I Uvodne napomene

     

    Općinski sud u Orašju je ustanovljen Zakonom u sudovima u Federaciji BiH (Sl. Novine FBiH broj 38/05, 22/06, 63/10, 7/13 i 52/14), pri čemu je propisano istim zakonskim propisom da u okviru svog djelokruga, Sud rješava u prvom stupnju predmete u kaznenim stvarima za kaznena djela za koja je propisana kazna zatvara do 10 godina, te u cijelosti predmete u građanskim stvarima, u gospodarskim sporovima, u predmetima stečaja i redovne likvidacije, zatim poslove upisa u Registar pravnih osoba, kao i da rješava izvan parnične i ovršne – izvršne predmete, da sudi u svim prekršajnim predmetima, te da odlučuje o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka, kao i da rješava po drugim postupcima u skladu sa Zakonom, a za koje je stvarno nadležan i to za područje Općina Orašje, Domaljevac – Šamac i Odžak.

     

     

                II Osvrt na organizaciju, ustrojstvo, kadrovsku osposobljenost i materijalno – financijsko osiguranje rada suda  

     

                U Općinskom sudu u Orašju u skladu s Pravilnikom o unutarnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta Općinskog suda u Orašju funkcionira kazneno, građansko (u okviru kojeg se obavljaju parnični, vanparnični i ovršni postupci), gospodarsko i prekršajno odjeljenje.

     

                Kazneno odjeljenje obavlja poslove iz kazneno-pravne oblasti, a u okviru nadležnosti suda utvrđenih Zakonom. Kazneno odjeljenje u svom sastavu ima suce pojedince čiji se broj utvrđuje godišnjim rasporedom poslova.

     

                Građansko sudsko odjeljenje (parnično, vanparnično i ovršno) obavlja poslove suđenja u parničnim i vanparničnim predmetima, te predmetima ovrhe u okviru nadležnosti utvrđenih Zakonom.

     

                Gospodarsko sudsko odjeljenje postupa u gospodarskim predmetima u okviru nadležnosti predviđenih Zakonom, provodi postupak stečaja, likvidacije, te vrši poslove registracije gospodarskih subjekata.

     

                Prekršajno odjeljenje postupa u prekršajnim predmetima iz oblasti poreza i carina, kao i u drugim prekršajnim predmetima, odlučuje o zahtjevima za ponavljanje prekršajnog postupka.

     

                Također, Odlukom Federalnog ministarstva pravde Sarajevo formirano je i funkcionira Izdvojeno prekršajno odjeljenje u Odžaku.

     

                U sastavu Zemljišno-knjižnog ureda Općinskog suda u Orašju formirana je i funkcionira Izdvojena organizacijska jedinica u Odžaku.

     

                U izvještajnom razdoblju Sud nije bio u cijelosti popunjen prema Odluci VSTV-a BiH kojom je utvrđen broj nositelja pravosudnih funkcija.

                Naime, Odlukom prvostupanjske disciplinske komisije za sudije – suce VSTV-a broj 04-07-6-3181-2/2016 od 22.11.2016. godine, odnosno Odlukom broj 04-07-6-804-2/2017 od 24.02.2017. godine, odlučeno je da se predsjednik Općinskog suda u Orašju, sudac Darko Župarić,  privremeno udaljava od vršenja dužnosti predsjednika Suda i suca ovog suda, i to počev od narednog dana, od dana donošenja ove Odluke, pa do okončanja istrage, odnosno počev od 24.02.2017. godine, od dana donošenja te odluke, pa do pravomoćnog okončanja kaznenog postupka, pokrenutog optužnicom Kantonalnog tužilaštva Tuzlanskog Kantona broj T 03 0 KT 0062900 16 od 16.02.2017. godine, a koja je potvrđena od strane Općinskog suda u Tuzli dana 22.02.2017. godine. Po pomenutom događaju Odlukom VSTV-a BiH br.01-08-5-3200-5/2016 od 30.11.2016. godine za vršitelja dužnosti predsjednika Općinskog suda u Orašju imenovan je sudac Željko Živković koji će poslove predsjednika suda obavljati sve dok je predsjednik suda Darko Župarić spriječen da obavlja svoje poslove. Predmetna Odluka je stupila na snagu danom donošenja tj. 30.11.2016. godine.

                Osim toga, tadašnji stručni suradnik ovog suda Damir Baraković je sukladno Odluci VSTV-a BiH 04-07-3-627-5/2017 od 09.02.2017. godine, imenovan za dodatnog suca u Općinskom sudu u Tuzli te je radno mjesto stručnog suradnika u ovom Sudu ostalo upražnjeno nakon njegovog stupanja na novu dužnost i to dodatnog suca u Općinskom sudu u Tuzli dana 01.03.2017. godine .

     

                U vezi s navedenim, izneseni podaci prema tome ukazuju da je u 2017. godini u Općinskom sudu u Orašju radilo 7 redovnih sudaca i v.d. predsjednika Suda, s tim što je u dijelu izvještajnog perioda, i to od 01.01.2017. godine pa zaključno sa 28.02.2017. godine radio i 1 stručni suradnik, koji je kako je to već naprijed i istaknuto 01.03.2017. godine stupio na dužnost dodatnog suca u Općinskom sudu u Tuzli, pri čemu valja istaći  da je u preostalom periodu ovog izvještajnog razdoblja ostala, sukladno utvrđenoj sistematizaciji  nepopunjena pozicija 2 stručna suradnika i dodatnog suca, koje se pozicije u ovom razdoblju nisu ni popunjavale, obzirom da to nije nužno, a iz razloga prisutnog trenda smanjenja priliva predmeta, ne samo u toku 2017. godine, nego i u toku prethodne 2016. godine.

     

                Materijalni uvjeti u kojima je radio sud u 2017. godini bili su zadovoljavajući, pri čemu valja ukazati na činjenicu da je Vlada Županije Posavske utvrđenim proračunom bila osigurala dovoljna sredstva za nesmetano funkcioniranje suda, s tim što Općinski sud u Orašju osigurava i prostorne uvjete za rad pripadnika sudske policije Posavskog Kantona.

     

                III Ostvarenje norme u izvještajnom razdoblju

     

                Kolektivna norma Općinskog suda u Orašju je 122,43 %, dok je u 2016. godini ista iznosila 128,78 %.

     

                Općinski sud u Orašju je u izvještajnom razdoblju, donio Plan rješavanja predmeta za 2017. godinu, kojim je obuhvaćeno ukupno 1.658 predmeta, što je 91 predmet više u odnosu na isti Plan za 2016. godinu, pri čemu valja istaći da je u izvještajnom razdoblju od 1.658 predmeta obuhvaćenih Planovima, ukupno riješeno 1.351 predmet, ili 81,48% svih predmeta koji su obuhvaćeni Planom rješavanja istih za razdoblje 2017. godine.

     

                Što se tiče norme sudaca  u izvještajnom periodu ista je ostvarena kako slijedi: Momir Đošanović – 214,83%, Ljubica Oršolić – 110,43%, Zoran Mikulić – 100,01%, Joko Radić – 96,08%, Marko Lukač – 94,24%, Kremena Marković – 91,13%, Nadira Begović – 70,10%, dok je stručni suradnik Damir Baraković  u periodu od 01.01.2017.-28.02.2017. godine ostvario normu u iznosu od 54,56 %.

     

                V. d. predsjednika Suda Željko Živković je ostvario normu sa 270,54 %. Navedena norma je obračunata u skladu s člankom 14. stavak 1. točka b. Pravilnika o orijentacijskim mjerilima za rad sudaca i stručnih suradnika u sudovima u BiH-Pročišćeni tekst („Službeni glasnik BiH“ br. 2/14) kojim je predviđeno da su predsjednici općinskih sudova uz posao predsjednika dužni mjesečno raditi neposredno na predmetima i ostvarivati u sudovima od 7 do 13 sudaca i stručnih suradnika (bez tajnika suda) 40,00% norme suca.

     

                IV Ostvarena kvaliteta rada i stanje ažurnosti u radu

     

                Općinski sud u Orašju je u izvještajnom razdoblju imao ostvareni kvalitet od 87,73%, dok je u prethodnoj 2016. godini kvalitet ostvaren sa 91,70%. 

     

                Naime, Sud je u izvještajnom periodu donio ukupno 3621 odluku na koje se mogao uložiti pravni lijek (od čega se 438 odluka odnosi na parnični referat, 82 odluke na gospodarski referat, 434 odluke na kazneni referat, 1044 odluke na ovršni referat, 819 odluka na vanparnični referat, 625 odluka na prekršajni referat dok se 179 odluka se odnosi na predmete registracije poslovnih subjekata),

     

                Od ukupnog broja ožalbenih odluka, broj potvrđenih odluka je 245, broj preinačenih odluka je 17, preinačenih odluka donijetih nakon održane glavne rasprave ili pretresa pred drugostupanjskim sudom u izvještajnom periodu je 3, dok je broj ukinutih odluka 50.

     

                Ako se usporedi kvalitet rada Suda u izvještajnoj godini u odnosu na 2016. godinu, kada je kvalitet ostvaren sa 91,70 %, kvalitet rada Suda u 2017. godini je slabiji  za 3,97 %, tako da je prema tome kako je to već naprijed i istaknuto ostvaren u izvještajnom razdoblju kvalitet od 87,73%.

     

                V Ostvareni rezultati u izvještajnom razdoblju u pogledu broja riješenih i neriješenih  predmeta

     

                U izvještajnom razdoblju je riješeno 12 267 predmeta ili 62,69 %, od ukupno 19 567 predmeta u radu, dok je ostalo neriješeno 7 300 predmeta, a što u odnosu na prethodnu godinu iznosi povećanje broja riješenih predmeta za 801 predmet ili 6,98 %.

     

                Kada je u pitanju priliv predmeta, isti je u 2017. godini iznosio 12 985 predmeta iz čega se može zaključiti da je u izvještajnom razdoblju riješeno manje predmeta nego što je bio sam priliv predmeta, odnosno riješeno je 718 predmeta manje od priliva predmeta ili 5,53 % manje od priliva.

     

                Uspoređujući priliv i broj riješenih predmeta u odnosu na priliv po referatima isti je vidljiv iz slijedeće tabele:

     

     

     

    Vrsta predmeta

    Broj primljenih predmeta

    Broj riješenih predmeta

     

    2016

    2017

    2016

    2017

     

    Parnični referat

     

    P

    203

    165

    296

    188

     

    Mal

    228

    173

    378

    193

     

    Radni sporovi

    76

    74

    229

    75

     

    Ostalo (Pom / MPom.)

    11

    11

    8

    12

     

    Ukupno

    518

    423

    911

    468

     

    Gospodarski referat

     

    Ps

    30

    20

    44

    31

     

    Mals

    22

    18

    40

    19

     

    L

    13

    29

    20

    25

     

    St

    12

    16

    16

    14

     

    Ukupno

    77

    83

    120

    89

     

    Kazneni referat

     

    K

    71

    133

    87

    102

     

    Kpp

    96

    124

    104

    125

     

    Kps

    154

    177

    141

    187

     

    Kr

    80

    55

    80

    55

     

    Km

    4

    7

    4

    5

     

    Kv

    40

    56

    42

    56

     

    Kp

    0

    0

    0

    0

     

    Iks

    55

    53

    41

    75

     

    Kbs

    21

    16

    21

    18

     

    K-Pom / MPom

    1

    1

    0

    2

     

    Ukupno

    522

    622

    520

    625

     

    Ovršni referat

     

    I

    987

    768

    1258

    1494

     

    Ip

    171

    94

    256

    126

     

    I-Mpom/Pom

    1

    4

    1

    3

     

    Ukupno

    1159

    866

    1515

    1623

     

    Izvanparnični referat

     

    V

    44

    26

    68

    41

     

    O

    661

    643

    722

    780

     

    O-Mpom

    0

    3

    0

    3

     

    V-Mpom

    4

    1

    6

    2

     

    Ukupno

    709

    673

    796

    826

     

    Prekršajni referat

     

     

     

    722

    Pr i Prm

    572

    800

    568

    629

     

    Ips

    398

    408

    512

    455

     

    Ostalo (Prz, Pr-Pv i Pr-Pom/MPom.)

    4

    3

    2

    4

     

    Ukupno

    974

    1211

    1082

    1088

     

    Registracija poslovnih subjekata

    923

    857

    923

    857

     

    ZK predmeti

    7871

    8250

    5599

    6691

     

     

     

     

     

     

     

    Ukupno

    12753

    12985

    11466

    12267

     

     

     

                Gledano po referatima, u izvještajnom razdoblju na parničnom referatu (P, Mal i Rs) smanjen je broj neriješenih predmeta, obzirom da je zaprimljeno 423 predmeta, a riješeno je 468 predmeta, odnosno smanjen je broj neriješenih predmeta za 9,61%.

     

                Kada je u pitanju gospodarski referat (Ps, Mals, L i St) povećan je broj riješenih predmeta, obzirom da je primljeno 83 predmeta u 2017. godini, a riješeno 89 predmeta, odnosno povećan je broj riješenih predmeta za 6,74%.

     

                Na kaznenom referatu (K, Kpp, Kps, Kr, Km, Kv, Kps, Iks, Kbs) riješeno je 625 predmeta, a zaprimljeno 622 predmeta, što znači da je, također, smanjen broj neriješenih predmeta za 0,48%.

     

                Na ovršnom referatu (I, Ip) riješena su 1623 predmeta, a zaprimljeno je novih 866 ovršnih predmeta, tako da je, također, smanjen broj neriješenih predmeta za 46,64%.

     

                Na izvanparničnom referatu (V i O) riješeno je 826 predmeta, a zaprimljena su nova 673 predmeta, tako da je na ovom referatu smanjen broj neriješenih predmeta za 18,52%.

     

                Kada je u pitanju prekršajni referat (Pr i Ips) u 2017. godini je riješeno ukupno 1088 predmeta, a priliv je bio 1211 predmeta, tako da je povećan broj neriješenih predmeta za 10,15%.

     

                U izvještajnom razdoblju na referatu Registracije poslovnih subjekata riješeni su svi zaprimljeni predmeti (857 predmeta), dok su kod zemljišno-knjižnih predmeta od ukupno 10550 predmeta u radu riješeno je 6691 predmeta, a preostalo je 3857 neriješenih predmeta iz 2017. godine i 2 predmeta iz 2016. godine.

     

                Uspoređujući broj primljenih predmeta u izvještajnom razdoblju u odnosu na prethodnu 2016. godinu, vidljivo je da je došlo do povećanja priliva predmeta sa 12753 predmeta u 2016. godini na 12 985 predmeta u 2017. godini, odnosno 232 predmeta više ili 1,82%.

     

                Napominjemo da je došlo do značajnog smanjenja priliva predmeta u izvještajnom razdoblju na ovršnom, parničnom i vanparničnom referatu,  dok je na gospodarskom, kaznenom  i prekršajnom  referatu te kod zemljišno-knjižnih predmeta došlo do blagog porasta priliva predmeta

     

                Na parničnom referatu u izvještajnom razdoblju zaprimljeno je 423 predmeta, dok je u 2016. godini zaprimljeno 518 predmeta, što znači da je bio smanjen priliv predmeta u izvještajnoj godini za 95 parničnih predmeta ili  18,33%, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 911 parničnih predmeta, dok je u 2017. godini riješeno 468 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješena su 443 parnična predmeta manje ili 48,62%.

     

                Na prekršajnom referatu u izvještajnom razdoblju zaprimljeno je 1211 predmeta, a u 2016. godini zaprimljeno je 974 predmeta, što znači da je priliv predmeta u 2017. godini bio veći u odnosu na 2016. godinu za 237 predmeta ili 24,33%, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješena su 1082 predmeta, dok je u 2017. godini riješeno 1088 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 6 prekršajnih predmeta više ili 0,55%.

     

                Priliv predmeta registracije poslovnih subjekata u izvještajnoj godini bio je manji za 66 predmeta ili 7,15% u odnosu na 2016. godinu, budući da je u 2017. godini zaprimljeno 857 predmeta, a u 2016. godini 923 predmeta. Svi zaprimljeni predmeti u toku obje uporedne godine su riješeni.

     

                Na zemljišno-knjižnom referatu povećan je priliv predmeta u izvještajnom razdoblju u odnosu na 2016. godinu, jer je u 2017. godini zaprimljeno 8250 predmeta, a u 2016. godini 7871 predmet ili za 379 predmeta više, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2017. godini riješen je 6691 predmet, a u 2016. godini 5599 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 1092 predmeta više.

     

                Na kaznenom referatu u 2017. godini zaprimljena su 622 kaznena predmeta, a u 2016. godini 522 kaznena predmeta, što znači da je povećan priliv predmeta u odnosu na prethodnu 2016. godinu za 100 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 520 predmeta, a u 2017. godini 625 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 105 predmeta više ili 20,19%.

     

                Kada je u pitanju ovršni referat, na istom je u 2017. godini zaprimljeno 866 predmeta, a u 2016. godini 1159 predmeta, što znači da je na ovom referatu bio smanjen broj zaprimljenih predmeta u 2017. godini u odnosu na 2016. godinu za 293 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 1515 predmeta, a u 2017. godini 1623 predmeta. Dakle, u 2017. godini riješeno je 108 ovršnih predmeta više ili 7,12 %.

     

                Što se tiče izvanparničnog referata u izvještajnom razdoblju smanjen je priliv predmeta u odnosu na 2016. godinu, budući da su u 2017. godini zaprimljena 673 predmeta, a u 2016. godini 709 predmeta, odnosno smanjen je priliv za 36 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješeno je 796 predmeta, a u 2017. godini 826 predmeta. Dakle, u 2017 godini riješeno je 30 izvanparnična predmeta više ili 3,76%.

     

                Na gospodarskom referatu u izvještajnom razdoblju zaprimljena su 83 predmeta, a u 2016. godini zaprimljeno je 77 predmeta, što znači da je bio blago povećan priliv predmeta u odnosu na 2016. godinu za 6 predmeta, a ako uspoređujemo broj riješenih predmeta, u 2016. godini riješen je 120 predmeta, a u 2017. godini je riješeno 89 predmeta što je za 31 predmet manje ili 25,83%.

     

                VI Razlozi za značajne promjene u broju neriješenih predmeta

     

     

                Uspoređujući broj zaprimljenih predmeta u izvještajnom razdoblju u odnosu na prethodnu 2016. godinu vidljivo je da je došlo do povećanja priliva predmeta sa 12 753 u 2016. godini na 12 985 u 2017. godini, a što je povećanje za 232  predmeta ili 1,81%.

     

                Razlog blagom povećanju priliva predmeta se nalazi prije svega u tome što je u zemljišno-knjižnim predmetima došlo do primjene novog Zakona o stvarnim pravima („Službene novine FBiH“ br.66/13), a što je rezultiralo velikim brojem predmeta gdje se traži brisanje prava korištenja, te je ukupno povećanje broja predmeta na ovom referatu u odnosu na prethodnu izvještajnu godinu 379 predmeta ili 4,81% dok je na prekršajnom referatu došlo do povećanja priliva  za 237 predmeta ili 24,33% ( povećanje se najvećim dijelom odnosi na prekršajne predmete inicirane prekršajnim prijavama podnesenim zbog prekoračenja brzine što je rezultat kupovine mobilnog radara od strane MUP-a PK).

                  U izvještajnom razdoblju došlo je do odgovarajućeg povećanja broja riješenih predmeta u odnosu na 2016. godinu za 801 predmet ili 6,98% obzirom da je u 2016. godini riješeno 11 466 predmeta a u 2017. godini 12 267 predmeta.

     

                Što se tiče promjene broja riješenih predmeta koja se ogleda u smanjenju broja riješenih predmeta na parničnom i gospodarskom referatu, u izvještajnom razdoblju, a u odnosu na 2016. godinu, ista je rezultat činjenice da su na parničnom referatu u izvještajnom periodu u najvećem broju predmeta postupala dva suca, a ne tri suca kako je to bilo u ranijem vremenskom razdoblju, obzirom da je u izvještajnom periodu jedan sudac obnašao i dužnost v.d. predsjednika Općinskog suda u Orašju, pa je stoga u ovom periodu postupao u manjoj mjeri na rješavanju predmeta u okviru parničnog referata, dok je u izvještajnom periodu u odnosu na predmete sa gospodarskog referata i to predmete likvidacije i stečaja postupao jedan sudac, a nužno je istaći da su na tim vrstama predmeta u ranijem periodu postupala odnosno radila dva suca, ovo iz razloga što je u izvještajnom razdoblju jedan od sudaca ovog suda, a koji je obnašao i dužnost predsjednika ovog suda bio suspendiran, a u vezi s navedenim nužno je ukazati na činjenicu da je u izvještajnom razdoblju upravo došlo do znatnog povećanja priliva predmeta u odnosu na predmete likvidacije.

     

                VII Ostvareni rezultati u radu na starim predmetima

     

                U izvještajnom razdoblju, uključujući i predmete inicirane u 2016. godini, u radu je bilo 4282 starih predmeta, od čega je riješeno 2791 starih predmeta, odnosno postotak riješenih starih predmeta je 65,17%.

     

                Kada je u pitanju broj neriješenih predmeta starijih od jedne godine na početku izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 1896 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od dvije godine na početku izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 691 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od tri godine na početku izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 264 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od četiri godine na početku izvještajnog razdoblja bilo je 314 predmeta.

                Neriješenih predmeta starijih od pet godina na početku izvještajnog razdoblja bilo je

    1117 predmeta.

     

                Kada su u pitanju riješeni predmeti, u tijeku izvještajnog razdoblja, starijih od jedne godine ukupno je bilo 1457 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od dvije godine tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 318 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od tri godine tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 81 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od četiri godine tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 99 predmeta.

                Riješenih predmeta starijih od pet godina tijekom izvještajnog razdoblja ukupno je bilo 836 predmeta, što je znatno povećanje u odnosu na broj riješenih predmeta te starosti za 2016. godinu, kada je istih bilo riješeno 235.

     

                VIII Trajanje postupka

     

                Prosjek trajanja postupka na svim referatima u izvještajnom razdoblju iznosi 789 dana, što je za 259 dana više u odnosu na 2016. godinu, odnosno došlo je do povećanja trajanja postupka u odnosu na sve referate osim kod parničnog i gospodarskog referata.

     

                Prosjek trajanja postupka po pojedinim referatima je slijedeći:

     

                - Vanparnični referat - prosjek trajanja je bio 541 dan.

                - Kazneni referat - prosjek trajanja je bio 134 dana.

                - Ovršni referat - prosjek trajanja je bio 1516 dana

                - Parnični referat - prosjek trajanja je bio 242 dana.

                - Prekršajni referat - prosjek trajanja je bio 519 dana.

                - Gospodarski referat - prosjek trajanja je bio 217 dana.

     

                Kada su u pitanju prekršajni predmeti prosjek trajanja postupka je 383 dana u sjedištu Suda, a 695 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda,  uz napomenu da su u isti uračunati i „Ips“ - predmeti izvršenja prekršajnih sankcija, čiji prosjek trajanja postupka iznosi 880 dana u sjedištu Suda, a 955 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda. Potrebno je naglasiti da ako se računa prosjek trajanja postupka samo kod „Pr“ prekršajnih predmeta isti iznosi 162 dana u sjedištu Suda, a 386 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda,  dok kod „Prm“ predmeta isti iznosi 159 dana u sjedištu Suda, a 199 dana u Izdvojenom prekršajnom odjeljenju ovog Suda, što ukazuje na činjenicu da dužina trajanja postupka na predmetima izvršenja prekršajnih sankcija značajno utječe, odnosno produžava prosjek trajanja postupka ako promatramo cjelokupno prekršajni referat. Okolnost koja dovodi do produljenja trajanja postupka na predmetima izvršenja prekršajne sankcije nalazi se u činjenici da se novčane kazne izrečene u prekršajnim predmetima koje se vode u Registru novčanih kazni i prekršajnih evidencija, automatski brišu iz navedenog Registra tek nakon proteka roka od pet godina od unosa izrečene novčane kazne u Registar.

     

                Kada su u pitanju ovršni predmeti prosjek trajanja postupka na ovršnim „I“ predmetima na temelju ovršne isprave je 551 dana, dok na izvršnim „Ip“ predmetima na temelju ovršne isprave prosjek trajanja postupka je 429 dana. Međutim, na komunalnim ovršnim predmetima „I-Kom“ prosjek trajanja postupka iznosi 2626 dana, a na „Ip-Kom“ predmetima prosjek trajanja postupka je 965 dana, što ukazuje na činjenicu da predugom trajanju postupka na ovršnom referatu u značajnoj mjeri pridonose komunalni ovršni predmeti osobito ako se uzme u obzir njihova brojnost, a i činjenica da suci koji rade i na rješavanju tih komunalnih ovršnih predmeta, prevashodno u radu naglasak stavljaju na rješavanje predmeta koji su sadržani u Planu rješavanja predmeta ovog suda, a „I-Kom“ i „Ip-Kom“ predmeti su isključeni odnosno izuzeti iz Plana rješavanja predmeta.

     

                Okolnost koja dovodi do produljenja trajanja postupka na ovršnom referatu nalazi se u samoj proceduri koja je propisana Zakonom o ovršnom postupku odnosno duljini rokova između pojedinih radnji koje isti propisuje. Tako, primjera radi, u ovršnim predmetima koji za predmet imaju prodaju nekretnina ovršenika, da bi se predmet okončao po Zakonu propisanoj proceduri potrebno je oko godinu dana. Također, potrebno je naglasiti i činjenicu da je člankom 37. Zakona o ovršnom postupku predviđeno da sud utvrđuje imovinu ovršenika na prijedlog tražitelja ovrhe što znatno doprinosi produljenju trajanja ovršnog postupka, te je u tom pogledu potrebno izmijeniti ovu odredbu navedenog zakonskog propisa, i to u smislu da tražitelji ovrhe utvrđuju imovinu ovršenika, a ne sudovi, pri čemu je nužno istaći da je u izvjesnoj mjeri do produljenja trajanja postupaka na ovršnom referatu doprinijela i okolnost što je Zaključkom stalne komisije za efikasnost sudova VSTV-a BiH br.12-08-5-663-4/2016 od 07.04.2016. godine u 949 ovršnih predmeta ovog suda iz statusa „iskazan završenim“ i „arhiviran“ vraćeno u status „otvoren“, a zbog iskazivanja završnih tih predmeta, i to suprotno Pravilniku o orijentacijskim mjerilima za rad sudaca, stručnih suradnika i drugih zaposlenih u sudovima u BiH, i Pravilniku o CMS-u, pa kako se radi o predmetima uglavnom iz 2006. godine, jasno je da su se isti ovršni predmeti u određenoj mjeri odrazili i na produljenje prosječnog trajanja neriješenih ovršnih predmeta na kraju izvještajnog perioda.

     

                Osim toga, u vezi s navedenim, a kada se radi o trajanju postupka na svim referatima u izvještajnom periodu, potrebno je ukazati na činjenicu da je u ovom vremenskom periodu s područja mjesne nadležnosti ovog suda došlo i do pojave jako velikog odliva stanovništva, pa tako i stranaka, zbog njihova odlaska u inozemstvo na rad, što je uvjetovalo nedostupnost znatnog broja stranaka, pa je i to utjecalo na produljenje trajanja postupka rješavanja, posebice kod rješavanja predmeta ovršnog i izvanparničnog referata, a u kojim predmetima u izvještajnom razdoblju i jest uočen najdulji prosjek trajanja postupka.

     

                Poduzete mjere za skraćenje trajanja postupka u okviru Općinskog suda u Orašju su bile intenzivniji i efikasniji rad sudskih ovršitelja na ovršnim predmetima u smislu koncentracije predmeta na istu lokaciju, odnosno mjesnu zajednicu prilikom odlaska na teren, a u kojima je kao predmet, odnosno sredstvo ovrhe predložen popis, procjena i prodaja pokretnih stvari ovršenika. Također, u toku izvještajne godine je došlo do preraspodjele ovršnih predmeta između sudaca ovog suda, a što je rezultiralo povećanjem broja riješenih predmeta, a što se može vidjeti iz ranije prikazanih podataka.

     

                IX Ostvareni rezultati u radu na predmetima ratnih zločina

     

                U izvještajnom razdoblju Sud nije imao predmeta ratnih zločina.

     

     

     

                X Ostvareni rezultati u radu na predmetima korupcije i organiziranog kriminala

     

                U izvještajnom razdoblju Sud je imao u radu ukupno 20 predmeta koji su se odnosili na korupciju dok predmeta  organiziranog kriminala nije bilo. U izvještajnom razdoblju Sud je imao priliv od 14 predmeta (po svim fazama postupka). Od ukupnog broja predmeta koji se odnose na korupciju riješeno je 13 predmeta po svim fazama. Dakle, od ukupnog broja predmeta koji se odnose na korupciju, a koji su bili u radu (20 predmeta), riješeno je 13 predmeta, a ostalo je neriješeno 7 predmeta, odnosno riješeno je 65,00 % od ukupnog broja predmeta.

     

                XI Zastare predmeta

     

                Tijekom izvještajnog razdoblja u 10 predmeta je došlo do nastupanja zastare i to u 7 kaznenih predmeta (3„Kps“ predmeta, 1 „K“ predmeta i 3 „Iks“ predmeta), te u 3 prekršajna „Pr“ predmeta.

     

                Kada su u pitanju kazneni predmeti 25 0 K 027818 11 Kps, 25 0 K 029655 12 Kps  i 25 0 K 004331 07 K došlo je nastupanja apsolutne zastare kaznenog gonjenja zbog nedostupnosti optuženika , dok je u predmetu broj 25 0 K 028351 11 Kps   došlo do apsolutne zastare zbog procesne nesposobnosti optuženog.

     

                U kaznenim predmetima broj 25 0 K 018911 11 Iks , 25 0 K 004393 11 Iks i 25 0 K 007433 11 Iks  došlo je do obustave postupka izvršenja kazne zatvora zbog nastupanja apsolutne zastare izvršenja kaznene sankcije iz razloga nedostupnosti osuđenika .

     

                 U 3 prekršajna „Pr“ predmeta Izdvojenog prekršajnog odjeljenja ( 25 0 1 Pr 001465 11 Pr, 25 0 1 Pr 001491 11 Pr  i 25 0 1 Pr 001503 11 Pr ) došlo je do nastupanja apsolutne zastare vođenja postupka zbog nedostupnosti optuženika.

     

                Ključni razlog za nastupanje zastare u 9 od ukupno 10 predmeta nalazi se u nedostupnosti optuženika, odnosno okrivljenika ili osuđenika, a u odnosu na 1 preostali predmet (25 0 K 028351 11 Kps ) došlo je do nastupanja zastare iz ostalih procesnih razloga (procesna nesposobnost optuženog).

     

                Uspoređujući izvještajnu 2017. godinu u odnosu na prethodnu 2016. godinu vidljivo je da je broj predmeta u kojima je došlo do zastare vođenja postupka ostao isti . Naime, u 2016. godini do zastare je došlo u ukupno 10 predmeta (2 „Kps“ predmeta, 3 „K“ predmeta ,2„Iks“ predmeta i 3 „Prm“ predmeta) ), dok je u 2017. godini do zastare došlo također  u 10 predmeta (3 „Kps“ predmeta, 1 „K“ predmet, 3 „Iks“ predmet i 3 „Pr“ predmeta).

     

                XII Ostalo

     

                U 2017. godini otpremljeno je putem pošte 21.036 sudskih pismena, a putem sudskih dostavljača 5.769 sudskih pismena, iz čega proizlazi da je ukupno otpremljeno 26.805 sudskih pismena.

               

                Tokom 2017. godine, Općinski sud u Orašju je u proračun Županije Posavske uplatio ukupno 298.993,86 KM (sudske pristojbe, paušal, prekršajna uvjerenja, prekršajne novčane kazne), dok je u Općinske proračune s područja mjesne nadležnosti ovog suda u istom periodu uplaćeno ukupno 2.900,00 KM, u proračun Federacije BiH uplaćeno je ukupno 20.900,00 KM, dok je u proračun BiH uplaćeno ukupno 13.730,00 KM, tako da je sveukupno uplaćeno 336.523,86 KM.

     

     

                XIII Zaključna zapažanja o radu suda u izvještajnom razdoblju na temelju prikazanih statističkih podataka i informacija navedenih u statističkom izvješću. 

     

                Temeljem iznesenih statističkih podataka i informacija može se zaključiti da je stupanj ažurnosti ovog suda u izvještajnom periodu posmatrajući gledano po pojedinim referatima bio zadovoljavajući, osim dijelom kod ovršnih referata i to na komunalnim ovršnim predmetima, i to prevashodno zbog brojnosti istih.

     

                XIV Sudska uprava

     

                Rad sudske uprave u 2017. godini, obuhvaćao je poslove koji osiguravaju pravilan rad i poslovanje suda, a zatim i ostale poslove sudske uprave, kao što su organiziranje unutarnjeg poslovanja u sudu, poduzimanje mjera da se poslovi i zadaci suda vrše uredno i na vrijeme, organiziranje i praćenje stručnog obrazovanja i edukacije sudaca, te osiguranje materijalno – financijskih uvjeta za normalno funkcioniranje suda i drugi poslovi propisani Zakonom o sudovima, pri čemu je u izvještajnom razdoblju zaprimljeno ukupno 746 predmeta sudske uprave – „Su“, i koji su svi riješeni, te 2 predmeta Su-Ap, po kojima je postupljeno.

                U izvještajnom razdoblju je ovaj sud ostvario dobru i kvalitetnu suradnju sa Vladom Županije Posavske, Kantonalnim sudom u Odžaku i Kantonalnim tužiteljstvom u Orašju, te nadležnim ministarstvima i drugim organima u vezi provođenja zakona, te sa VSTV-om BiH, kao krovnom institucijom pravosudnog sustava.

     

                XV Planirane mjere za poboljšanje stanja u sudu

     

                Da bi Sud u narednom razdoblju mogao još učinkovitije funkcionirati i time postići bolju ažurnost i pravovremenost u cjelokupnom radu, odnosno rješavati predmete u razumnom roku i pored povećanog opsega poslova koji se očekuju tijekom 2018. godine, a osobito na parničnom i ovršnom referatu, potrebito je poduzeti sljedeće mjere:

     

                Prioritetno raditi na poštivanju Odluke o utvrđivanju predvidivih rokova za rješavanje pojedinih vrsta predmeta u Općinskom sudu u Orašju u skladu s odredbama Pravilnika o vremenskim okvirima za postupanje po predmetima u sudovima i tužiteljstvima u BiH („Službeni glasnik BiH“ br. 5/13);

     

                Dosljedno primjenjivati Naputak VSTV-a BiH za izradu Plana rješavanja predmeta, odnosno prioritetno rješavati predmete prema starosti inicijalnog akta;

     

                Nastaviti edukaciju sudaca na primjeni novih kao i izmijenjenih  procesnih Zakona i materijalnih propisa koja se odvija u skladu sa Programom obuke Centra za edukaciju sudaca i tužitelja u FBiH koja iznosi najmanje 3 dana u tijeku godine za suce, a čiji je cilj efikasniji rad, pravično i pravovremeno rješavanje predmeta, odnosno njihovo rješavanje u razumnom roku te daljnje jačanje povjerenja građana u pravosuđe.

     

                Osim navedenog i dalje će biti potrebno raditi na razvijanju i usavršavanju drugih vještina kod sudaca putem Centra za edukaciju sudaca i tužilaca u FBiH njihovim prisustvovanjem seminarima, savjetovanjima, okruglim stolovima, a koje budu organizirale i druge organizacije i institucije, kako međunarodne tako i domaće, u okviru procesa reforme pravosuđa, kao i osiguranjem sredstava za nabavku stručne literature.

     

                Kada je u pitanju unapređenje kvalitete usluga prema javnosti te ostvarivanja specifičnih ciljeva, adekvatnog, pravovremenog i planiranog informiranja javnosti, građana, stranaka i medija, biti će potrebno raditi na daljnjoj realizaciji kao i dogradnji Strategije za odnose s javnošću i informiranju Općinskog suda u Orašju.

     

                Također, napominjemo da su suci i ostali djelatnici u Sudu obvezni da još većim zalaganjem, kao i stjecanjem novih znanja, boljim korištenjem radnog vremena i profesionalnijim odnosom prema poslu utječu na efikasnije, kvalitetnije, pravično i u razumnom roku rješavanje predmeta i dobro pružanje usluga javnosti odnosno korisnicima usluga suda, te na taj način daju svoj doprinos u jačanju povjerenja građana prema Sudu, te izgradnji  pravne države i vladavini prava. 

     

     

    v.d. Predsjednika Suda

            Željko Živković